Uued ja vanad tavad internetis.
E-mail ja sotsiaalmeedia
Arvan, et peaaegu kõik, kellel on ligipääs internetile on tuttav terminitega e-mail ja sotsiaalmeedia. Mõlemat kasutatakse ülemaailma igapäevaselt, kuid sotsiaalmeedia võtab esikoha igapäevasel suhtlemisel.
Esimene e-mail saadeti 1971 ARPANETi võrgus. Paljud Ameerika Ühendriikide ülikoolid olid ARPANETi võrgus, mis tegi nende omavahelise suhtlemise kergemaks. Enne sotsiaalmeedia tulekut oli domineerivaks suhtlusvahendiks e-mail. See oli lihtne ja kiire viis info edastamiseks inimeselt inimesele.
Ka tänapäeval on e-mail laialdaselt kasutuses, kuid mitte enam tavasuhtlusel. E-maili kasutatakse enamasti ainult tööga seotud sõnumite edastamiseks. 83% Ameerika Ühendriikide küsitletutest kinnitas, et e-mail aitab neid suuresti töö tegemisel, kuid väljaspool tööd seda väga palju ei kasuta. Alates 2009. aastast on e-mailide kasutus vähenenud ligi 6%
Siinkohal võtab üle sotsiaalmeedia. Tänapäeval on sotsiaalmeedia põhiliseks suhtlusvahendiks inimeste igapäevaelus. Saates sõnumi läbi sotsiaalmeedia on vastust oodata minutitega, isegi sekunditega (oleneb inimesest). See muudab suhtluse palju intiimsemaks, kui inimeste vaheline suhtlus on kiirem ja vabamas stiilis. E-mail on paljude jaoks liiga formaalne, et seda tavasuhtluses kasutada. Ei ole võimatu, et tulevikus võib töösuhtlused minna üle ka sotsiaalmeediasse.
Netflix
Netflix on väga hea näide sellest, kuidas internetis ajad muutuvad. Paljud noored ei teagi, et netflix oli alguses DVD ostmis ja rentimis teenus. Internetist sai nende kaudu rentida ja tellida DVD plaate. Uue netiajastuga pidi kohanema ka see ettevõte.
2007. aastal tuli netflix välja striimimis teenusega ja tutvustas VoDi (Video on Demand). Netflixi algusaastad internetis ei olnud kuigi edukad. Netflixil oli interneti valikus ainult 1000 filmi võrreldes 100,000 füüsilise DVDga .
Esimest korda Netflixi ajaloos, 2009. aastal, ületas Netflixi internetiteenus DVD müügid. Järgnevatel aastatel hakkas Netflixil aina paremini minema. Paljud filme tootvad ettevõtted pakkusid Netflixile lepinguid, mille Netflix ka vastu võttis. 2010 aastal oli nende lepingute kogusuurus miljard USA dollarit.
Netflix alustas laienemisega. Algul jäädes nii Põhja - Ameerika kui ka Lõuna - Ameerika juurde, kuid 2010 aastal laieneti ka Euroopasse.
Pärast mitmeid aastaid ja mitmeid lepinguid on Netflixi DVD teenus väljasurnud. Nüüd on Netflix maailmas nr.1internetipõhine filmiteenuse pakkuja maailmas. 2021. aastal on Netflixil 195 millionit igakuist tellijat.
Allikad:
https://web.archive.org/web/20160430021738/https://books.google.com/books?id=cKSqa8u3EIoC&pg=PA85#v=onepage&q&f=false
https://interestingengineering.com/the-fascinating-history-of-netflix
Comments
Post a Comment